چهاردهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع گردشگری

نمایشگاه بین المللی تهران، امسال میزبان چهاردهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع گردشگری International tourism and handicrafts exhibition به صورت حضوری و مجازی در تاریخ ۵ تا ۸ اسفندماه ۱۳۹۹ (۲۶-۲۳ فوریه ۲۰۲۱) برگزار گردید. نمایشگاهی که سال‌هاست در تهران پایتخت ایران برگزار می‌شود و گروه‌های مختلفی از فعالان صنعت گردشگری، تورلیدرها، آژانس‌های گردشگری، شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های گردشگری، ، هتل‌های ایران، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مختلف گردشگری بین المللی و … در آن مشارکت می‌کنند.
در صبح پنجم اسفند با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و میهمانان ویژه این مراسم در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد. این نمایشگاه که برای نخستین بار به دلیل شرایط ویژه کرونا با شرایط خاص برگزار شد در چهار سالن آماده اطلاع رسانی در خصوص موضوعات گردشگری و صنایع دستی است. در این نمایشگاه که حدود ۱۶۰ شرکت فعال در حوزه گردشگری حضور داشتند سه سالن به حوزه گردشگری و یک سالن به صنایع دستی و هنرهای سنتی اختصاص داشت. پیش از این مسئولان حوزه گردشگری دلیل برگزاری این نمایشگاه در شرایط شیوع کرونا را کمک به صنعت گردشگری و همچنین معرفی شیوه های سفر در دوره کرونا اعلام کردند همچنین تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از موضوعات مورد نظر مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه بوده است.
برگزاری نمایشگاه ها علاوه بر اینکه یک ابزار بازاریابی است می تواند به عنوان جاذبه تعداد زیادی گردشگر را در منطقه جذب کند. اهداف برگزاری این نمایشگاه (http://ihcx.ir/fa-ir/):
 معرفی توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه هنر- صنعت دستی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج.ا.ایران
 فراهم نمودن زمینه آشنایی عموم جامعه با انواع محصولات صنایع دستی استان های مختلف
 تبادل اطلاعات فنى و بازرگانى به منظور توسعه مبادلات اقتصادى و مقایسه مصنوعات با فرآورده‌هاى مشابه به منظور ارتقاء کیفى و ایجاد رقابت سالم
 جلب سرمایه‌گذارى از طریق مشارکت فعال بخش ‌هاى اقتصادى در نمایشگاه‌ ها
 ایجاد زمینه مساعد براى نمایش کالاهاى صادراتى در جهت رشد و توسعه صادرات این‌گونه کالاها
 برقراری ارتباط فیمابین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات صنایع دستی

موسسه طرح سرزمین به درخواست سازمان منطقه آزاد کیش که به عنوان یکی از فعالان عرصه گردشگری در جزیره کیش است در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران حضور یافت. همچنین طرح سرزمین برای برقراری ارتباط قویتر با مسئولین و مدیران وزارت گردشگری و بازدیدکنندگان و دست اندرکاران، اساتید و متخصصین و اموزشگاه‌ها و سایر ذینفعان و بازیگران این عرصه شرکت نمود. بدین منظور در راستای معرفی پروژه و فعالیتهای صورت گرفته تاکنون برای ارتقاء گردشگری مسئولانه برای حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه پایدار در ایران را بیان نمود و از اهمیت گردشگری مسئولانه نیز با بازدیدکنندگان به گفتگو پرداخته شد .
یکی از اهداف مهم شرکت در نمایشگاه ، تبادل نظر ، ارائه تجربیات و ایجاد زمینه های تازه همکاری و نیز جلب مخاطبان و متخصصین بوده است که در این راستا سه سخنرانی و وبینار همزمان با موضوعات “اهمیت مشاوره و آموزش در صنعت غذا و نوشیدنی”، “گردشگری ومهمان نوازی در دسترس”، “نقش تبلیغات شفاهی در جذب گردشگر” با حضور اساتید متخصص با همکاری موسسه طرح سرزمین و سازمان منطقه آزاد کیش به صورت حضوری در محل نمایشگاه و مجازی در پلتفرم ایجاد برگزار شده است.
لازم به ذکراست نسخه ضبط شده وبینار ها در سایت گردشگری مسئولانه در بخش دوره ها ، آموزش مجازی قابل دسترس می باشد . (ادرس سایت گردشگری)

 

زمان شروع

۱۲:۰۰ ق.ظ

اسفند ۵, ۱۳۹۹

زمان پایان

۱۲:۰۰ ق.ظ

اسفند ۸, ۱۳۹۹

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *